binära system, en gårdagens fralla och ett skolfoto

Halli hallå. Idag har jag varit hos en cool sjukgymnast som konstaterat att jag är sne på något underligt vis. Då knäckte han mig litegrann och gav mig miljontals jobbiga stretchövningar. Men det är förmodligen värt det. tränat i världens sämsta väder har jag också gjort. Det var plaskblött. Hela jag var plaskblött. Allt och alla var plaskblött. Min numera göteborgsbosatta syrra kom hem också. Så ikväll umgås vi mest. Igår lekte jag med Anna. Vi gjorde läxor och jag lyckades lära mig binärasystem. Jag har inte förstått vad det är bra för, och vad man ska använda det till. Men vad gör väl det. Det är ju uppgifterna i boken som är det viktiga (egentligen är det väl tvärtom men shhh). En liten del av min hjärna är alltså nu fylld av binärasystem-grejer. Det känns som jag kan all matte i hela världen nu, innerst inne vet jag att jag har ungefär 99.9% av världens matte kvar att lära, men jag kan väl få vara on top of the world för ett tag. Måste även tillägga att Anna och jag fikade på roddys i förrgår. Ingen bryr sig förmodligen, men vi åt gårdagens frallor då priset bara var hälften. Ungefär såhär: Heeeeej, jag skulle vilja ha en smoothie och en gårdagens fralla tack. Lite pinsamt och fattigt men ett ganska bra sparar-sätt. Stark rekommendation på det. Jag tänker inte berätta om i förrförrgår och förrförrförrgår också. Istället övergår jag till inget mindre än skolfotosnack. Att få hem årets skolfoto i brevlådan innebär alltid samma sak. Först spänning och förväntan. Öppna kuvertet i hopp om några skapliga kort som döljer sig där under.
Suck. Var evig gång möts man av en himla ap-glad tjej som ser allmänt konstig skruvad och fejkad ut. Attans med, hoppas jag lyckas bättre nästa gång tänker man då. Men som sagt, samma visa var gång.
Nu är det snart dags för lite sovning. Godnatt


Kommentarer
Postat av: Allan

Hur kan du ens tänka att du INTE blev bra på fotot :O ?!

LIER

2010-09-18 @ 17:06:59
URL: http://liindow.blogg.se/
Postat av: malin

men hej snygghanna :)

2010-10-25 @ 21:50:25
URL: http://maaaliiine.blogg.se/
Postat av: Sofie

Så söt!

2010-10-28 @ 07:29:06
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0